Dick Pouw: verandermanager, interim-manager en implementatiespecialist

Dick PouwDick Pouw heeft zijn Master in Business Administration behaald bij Business School Nederland. Hij heeft ruim 20 jaar ervaring als ‘veranderaar’ op het gebied van customer care, ICT en Business Intelligence. Dick begon bij Mediq, een medische groothandel waar hij binnen de ICT in diverse functies klantgerichte opdrachten heeft vervuld. Zowel binnen Mediq als bij klanten van Mediq. Daarna heeft hij als interim lijn- en transitiemanager diverse opdrachten vervuld in de semioverheid en in de retail- en mediasector. Zijn doel daarbij was om de organisatie ‘klaar te stomen’ voor de door te voeren veranderingen.

Zijn passie: altijd ‘de klant in mind’

De afgelopen jaren heeft Dick verschillende functies vervuld binnen de Telegraaf Media Groep. Als hoofd Informatie en Organisatie was hij verantwoordelijk voor de introductie van agile werken, de uitvoering van het Millenniumprogramma en het optimaliseren van bedrijfsprocessen. Daarna heeft hij aan het roer gestaan bij de introductie van CRM binnen de Telegraaf Mediagroep. Daarna was hij als directeur Customer Care verantwoordelijk voor dit shared service center. Na deze opdracht is Dick als CIO eindverantwoordelijk geworden voor de ICT van de Telegraaf Mediagroep.

De rode draad: de strategie implementeren vanuit de klant

Als Master in Business Administration zet Dick de integrale benadering van verandering voorop. Hij is de sparringpartner van bedrijven en semi-overheden op een breed scala aan functionele gebieden, met als rode draad: het implementeren van veranderingen vanuit het perspectief van de klant.

Specialisaties

Datawarehousing
✓ AVG advies
Advies Business Analytics
Interim CIO

Hij faciliteert management en directies bij de strategieformulering, geeft leiding aan het optuigen van veranderprogramma’s en helpt organisaties deze competenties effectief in te zetten. Hij stopt pas als de resultaten geïmplementeerd en geborgd zijn.

Pas succesvol wanneer de (klant)belofte wordt ingelost

Voor Dick is een verandertraject pas succesvol wanneer de veranderingen voor de klant blijvend merkbaar zijn. Een duidelijk meetbaar doel is essentieel en gaat hand in hand met het streven om continue te blijven verbeteren middels de PDCA cyclus. De kritieke succesfactor voor verandering? Management en medewerkers die vanuit de klant blijven denken.

Wil je ook kennismaken met Dick Pouw?

Neem hier gerust contact met mij op voor een gesprek over de mogelijkheden om je klantcontacten te verbeteren en veranderingen daadwerkelijk succesvol te implementeren in je organisatie.

neem contact met mij op

Bekijk het PDCA-handboek 'Datacratisch werken'

Productafbeelding van het PDCA-handboek 'Datacratisch werken'

Dit vind je misschien ook interessant

Uitgelichte afbeelding Value Based Health Care: patiëntenervaringen staan centraal
Value Based Health Care: patiëntenervaringen staan centraal
Uitgelichte afbeelding Customer Relationship Management (CRM)
Customer Relationship Management (CRM)
Uitgelichte afbeelding Pegasystems CRM & Klantinteractie
Pegasystems CRM & Klantinteractie

Deze organisaties gingen je voor

Word nu ook klant

Wil je ook klant bij ons worden? Wij helpen je maar wat graag verder met datagedreven werken of andere zaken waar je slimmer van wordt.

Foto Dick Pouw - Associate Partner Datagedreven werkenDICK POUW MBAAssociate Partner Datagedreven werken

Neem contact met mij op

Fact sheet

___
klanten
___
trainingen & workshops
___
mensen opgeleid
8,9
klanttevredenheid
___
consultants & docenten
3
kantoren
19
jaar ervaring