Hoe scoort Microsoft CRM & Klantinteractie op verschillende criteria?
In onze studie analyseerden we tevens alle relevante producten van Microsoft CRM & Klantinteractie software. We beoordeelden Microsoft CRM & Klantinteractie op maar liefst 180 criteria. Het onderzoek is verricht vanuit een totaal onafhankelijk perspectief (we zijn niet gebonden aan enige CRM-leverancier) en onze jarenlange ervaring in de CRM-markt. De hieronder getoonde afbeelding geeft goed inzicht in de sterke en minder sterke aspecten van Microsoft Dynamics op hoofdlijnen.
Figuur 1: Sterkte-zwakte analyse van de leverancier Microsoft CRM & Klantinteractie. De beste leverancier op een bepaald thema krijgt maximaal 100%. Bron: de CRM & Klantinteractie Guide 2024. Heb je behoefte aan extra informatie over ons onderzoek? Klik hier om deze kopersgids te downloaden.
De Microsoft-analyse is gerealiseerd door grote hoeveelheden publiek toegankelijke data te verzamelen en die vervolgens uitgebreid te analyseren. Meer dan 301 documenten verder weten we dat Microsoft uitblinkt in klantgegevens. In dit proces hebben zowel algoritmes als een ervaren CRM consultant op het gebied van CRM & Klantinteractie een belangrijke rol gespeeld bij het uitvoeren van de validatie.Microsoft in onze CRM & Klantinteractie Guide 2024 In onze 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie Guide hebben we alle ins en outs van Microsoft voor je verzameld. Je krijgt toegang tot honderden (kortere) trainingen, tech talks, colleges, demo’s, tutorials, enzovoorts en beschikt altijd over het laatste CRM-nieuws. Deze minicursus assisteert je ook in het verstevigen van je kennis over CRM & Klantinteractie.
Microsoft en het complete CRM & Klantinteractie productportfolio
De softwareonderneming Microsoft voert (minimaal) 4 producten in de sfeer van CRM & Klantinteractie. Op volgorde van relevantie rangschikken en beschrijven we de producten hieronder:
Wat is Microsoft Dynamics?
In dit deel beschrijven we de belangrijkste features van Microsoft Dynamics, inclusief de belangrijkste kenmerken en eventuele gerelateerde producten. Deze productgroep bestaat uit Microsoft Dynamics CRM, Microsoft Dynamics 365 en Microsoft Dynamics 365 Copilot. De Microsoft Dynamics-software kenmerkt zich onder andere door de volgende features:
- documentbeheer
- goal management
- klantrelatiebeheer
- rapportage
Wil je alles weten over alle kenmerken (100+) van Microsoft Dynamics? Bestel dan nu onze CRM & Klantinteractie Guide™ 2024.
Overweeg je een Microsoft Dynamics expert in te huren?
Overweeg je een externe Microsoft Dynamics consultant aan te trekken die de Microsoft Dynamics-software door en door kent en een CRM-toepassing succesvol kan implementeren? Je kunt altijd een beroep doen op de Microsoft Dynamics-specialisten van Passionned Group. Microsoft Dynamics ontwikkelaars in dienst nemen kan in een aantal gevallen onhandig zijn en ook kostbaar. Laat hier een bericht achter en we onderzoeken voor jou de businesskansen.
Wat is Microsoft Dynamics CRM?
Onder deze kop tonen we een detaillering van Microsoft Dynamics CRM, inclusief de belangrijkste kenmerken en eventuele gerelateerde producten. Microsoft Dynamics CRM kenmerkt zich onder andere door de volgende features:
- accountbeheer
- contactbeheer
- documentbeheer
- generatieve ai
- goal management
- klantenservice
- klantrelatiebeheer
- zakelijke relaties
Ben je nieuwsgierig naar alle functionaliteiten (100+) van Microsoft Dynamics CRM? Open dan hier de CRM & Klantinteractie Guide™ 2024.
Wat is Microsoft Dynamics 365?
In dit deel tonen we een detaillering van Microsoft Dynamics 365, inclusief de belangrijkste kenmerken en eventuele gerelateerde producten. Dit product / deze groep producten kenmerkt zich onder andere door de volgende kenmerken:
- aangepaste activiteiten
- deals sluiten
- documentbeheer
- generatieve ai
- goal management
- infrastructuur
- klantrelatiebeheer
- on-premises
Wil je alles weten over alle karakteristieken (100+) van Microsoft Dynamics 365? Bestel dan hier de CRM & Klantinteractie Guide™ 2024.
Wat is Microsoft Dynamics 365 Copilot?
In dit deel beschrijven we de belangrijkste features van Microsoft Dynamics 365 Copilot, inclusief de belangrijkste kenmerken en eventuele gerelateerde producten. Microsoft Dynamics 365 Copilot kenmerkt zich onder andere door de volgende functionaliteiten:
- generatieve ai
- klantenservice
- klantgegevens
- klantrelatiebeheer
Wil je alles weten over alle karakteristieken (100+) van Microsoft Dynamics 365 Copilot? Bestel dan nu onze CRM & Klantinteractie Guide™ 2024.
Microsoft Dynamics-tools en de versiehistorie
De afgelopen tijd zien we bij Microsoft een stabiele lijn wat betreft CRM & Klantinteractie-functionaliteit en de ondersteuning voor diverse platforms en databronnen.
Van Microsoft CRM & Klantinteractie hebben we de meest actuele versies beoordeeld van haar complete productportfolio. Hieronder kun je de opbouw zien van de verschillende releases van de CRM & Klantinteractie-producten van Microsoft:
- Microsoft Dynamics CRM: 2021 2016 9.1
Achter elk product noteren we de versienummers, de meest recente versies staan vooraan.
Wat zijn de licentiekosten van Microsoft Dynamics CRM, Microsoft Dynamics 365 en Microsoft Dynamics 365 Copilot?
Het is lastig om precies te bepalen wat een licentie van Microsoft Dynamics CRM, Microsoft Dynamics 365 en Microsoft Dynamics 365 Copilot kost omdat dit afhankelijk is van het land, het aantal gebruikers, de connectoren naar databronnen en op welke moment in het jaar je een offerte aanvraagt. En voor het einde van een fiscaal kwartaal van Microsoft kun je mogelijk een behoorlijke korting tegemoet zien. Daarnaast raden we aan om de software in de cloud te draaien. Je betaalt dan alleen voor wat je gebruikt. De aanschafkosten van Microsoft Dynamics CRM, Microsoft Dynamics 365 en Microsoft Dynamics 365 Copilot zijn misschien niet de allergrootste kostenpost, maar de kosten voor onderhoud en support kunnen zeker een behoorlijke druk leggen op je jaarlijkse begroting.
Wat maakt Microsoft CRM & Klantinteractie het overwegen waard
In onze studie zien we dat Microsoft op het terrein van CRM & Klantinteractie software een aantal specifieke eigenschappen kent die karakteristiek zijn. Dit maakt Microsoft Dynamics min of meer uniek: klantinteracties volgen, opportunity-analyse, opportunities beheren en opportunity pipeline.
De voor- en nadelen van Microsoft Dynamics
Figuur 14: Word cloud van de pros en cons van Microsoft CRM & Klantinteractie
Lees verder in de volgende themaparagrafen, daar benoemen we alle voor- en nadelen van Microsoft CRM & Klantinteractie, Microsoft Dynamics CRM, Microsoft Dynamics 365 en Microsoft Dynamics 365 Copilot, et cetera. De opsomming in de volgende alinea’s is aan verandering onderhevig, want: Microsoft kan momenteel werken aan het verbeteren van bestaande en het ontwikkelen van nieuwe functionaliteit (zoals ondersteuning voor helpdesk, kleine bedrijven, tracking software, geavanceerde rapportage en aangepaste activiteiten). Of een bepaalde feature is (nog) niet (goed) gedocumenteerd.
Deel je mening over Microsoft hier
Geef hier je ervaring door over Microsoft CRM & Klantinteractie. Jouw mening kan dan mogelijk meegerekend gaan worden bij een nog beter onderbouwde review van de resultaten van Microsoft Dynamics.
1. Microsoft Klantgegevens
Microsoft doet het, in vergelijking met andere leveranciers, in ons onderzoek goed op het onderdeel ‘Klantgegevens’, gegeven dat ze hierop 69% scoren. De volgende factoren hebben we laten meewegen: accountbeheer, aangepast velden, afspraak, platform klantgegevens, gegevensbescherming, klantinformatie en gegevensprivacy. In totaal onderzochten we 45 criteria in deze categorie. Wil je de diepte in met het onderwerp Klantgegevens? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Studie 2024.
2. Microsoft Automatiseringsplatform
Het bedrijf doet het, in vergelijking met andere leveranciers, in ons onafhankelijke CRM & Klantinteractie-onderzoek goed op het onderdeel ‘Automatiseringsplatform’, gegeven dat ze hierop 69% scoren. We hebben de volgende selectiecriteria gehanteerd: marketingautomatisering, procesautomatisering en generatieve ai. In totaal onderzochten we 28 features binnen deze discipline. Wil je de diepte in met het onderwerp Automatiseringsplatform? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide.
3. Microsoft Verkoopmanagement
Het bedrijf doet het, in vergelijking met andere leveranciers, in ons objectieve CRM & Klantinteractie-onderzoek goed op het onderwerp ‘Verkoopmanagement’. Het bedrijf scoort op dit onderwerp 66%. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: e-commerce en opportunity management. In totaal onderzochten we 51 features binnen deze discipline. Ben je van plan om je verder te specialiseren in het onderwerp Verkoopmanagement? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Studie 2024.
4. Microsoft Klantrelatiebeheer
Microsoft scoort in onze recent geactualiseerde, onafhankelijke CRM & Klantinteractie studie goed op het onderdeel ‘Klantrelatiebeheer’ met een score van 66%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: search, klantinteracties en zelfbedieningsportaal. We hebben daarbij de volgende drie producten geanalyseerd: Microsoft Dynamics, Microsoft Dynamics 365 en Microsoft Dynamics CRM. In totaal onderzochten we 25 criteria binnen deze sectie. Wil je de diepte in met het onderwerp Klantrelatiebeheer? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Studie 2024.
5. Microsoft Infrastructuur
Het bedrijf doet het in ons objectieve CRM & Klantinteractie-onderzoek goed op het onderdeel ‘Infrastructuur’, gegeven dat ze hierop 66% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: on-premises en REST API. In totaal onderzochten we 56 features binnen deze discipline. Wil je de diepte in met het onderwerp Infrastructuur? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Studie 2024.
6. Microsoft Klantenservicebeheer
Het bedrijf scoort in ons 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie onderzoek goed op het onderdeel ‘Klantenservicebeheer’ met een score van 65%. We hebben de volgende selectiecriteria gehanteerd: klantenservice, casemanagement, ticketing systeem en field service management. In totaal onderzochten we 9 features binnen deze discipline. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Klantenservicebeheer? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide.
7. Microsoft Gegevenskwaliteit
Het bedrijf scoort in ons onderzoek goed op het onderwerp ‘Gegevenskwaliteit’. Het bedrijf scoort op dit onderwerp 64%. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: dubbele records samenvoegen en duplicate search. In totaal onderzochten we 16 criteria in deze categorie. Ben je enthousiast over het onderwerp Gegevenskwaliteit? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids 2024.
8. Microsoft Leadmanagement
Microsoft scoort in onze recent geactualiseerde, onafhankelijke CRM & Klantinteractie studie goed op het thema ‘Leadmanagement’ met een score van 61%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: leadgeneratie en leadconversie. In totaal onderzochten we 12 criteria binnen deze sectie. Wil je de diepte in met het onderwerp Leadmanagement? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide.
9. Microsoft Rapportage
De leverancier Microsoft doet het, in vergelijking met andere leveranciers, in ons objectieve CRM & Klantinteractie-onderzoek goed op het onderwerp ‘Rapportage’, gegeven dat ze hierop 54% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: CRM-analyse, bounce rates, aangepast rapportage en interactieve rapportage. In totaal onderzochten we 11 features binnen deze discipline. Ben je enthousiast over het onderwerp Rapportage? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide 2024.
10. Microsoft Campagnemanagement
Microsoft scoort in ons objectieve CRM & Klantinteractie-onderzoek matig op het onderwerp ‘Campagnemanagement’ met een score van 49%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: e-mailmarketing, e-mailcampaignes, druppelcampagnes, direct marketing en plan campaignes. In totaal onderzochten we 25 criteria binnen deze sectie. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Campagnemanagement? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide 2024.
11. Microsoft Task Management
Microsoft doet het in ons onderzoek matig op het onderwerp ‘Task Management’, gegeven dat ze hierop 42% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: repetitive tasks en create tasks. In totaal onderzochten we 13 criteria in deze categorie. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Task Management? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Studie 2024.
Meer weten? Bestel dan hier de CRM & Klantinteractie Guide™ 2024
In welke branches is Microsoft CRM & Klantinteractie het meest actief?
In ons onderzoek hebben we ook gekeken in welke branches een leverancier een trackrecord heeft. Dit zijn de branches waar Microsoft aan de weg timmert: automotive, bankieren, onderwijs, overheden, healthcare, manufacturing, public sector, retail en telecom.
Huur een Microsoft developer in
Trainingen en incompany-opleidingen Microsoft CRM & Klantinteractie
De specialisten van Passionned Group organiseren diverse opleidingen en cursussen op het gebied van CRM & Klantinteractie maar kunnen ook specifieke Microsoft trainingen verzorgen, bijvoorbeeld als incompany. Denk hierbij dan aan de volgende software: Microsoft Dynamics CRM, Microsoft Dynamics 365 en Microsoft Dynamics 365 Copilot. We maken je natuurlijk ook helemaal vertrouwd met het gedachtegoed van de intelligente, datagedreven organisatie.
Tot slot: Microsoft Dynamics scoort goed
Microsoft heeft een uitgebreid productportfolio waarmee het goed scoort in ons CRM & Klantinteractie-onderzoek. Microsoft CRM & Klantinteractie innoveert (bij benadering) met een gemiddeld tempo van minder dan 5 features per jaar, is (vooralsnog) actief in veel verschillende sectoren en gooit hoge ogen op het gebied van klantgegevens.