Hoe scoort SugarCRM CRM & Klantinteractie op bepaalde onderdelen?
In onze studie inspecteerden we ook de verschillende tools van SugarCRM software. We beoordeelden SugarCRM CRM & Klantinteractie op maar liefst 180 criteria. Het onderzoek is uitgevoerd vanuit een compleet onafhankelijk perspectief (we zijn niet gebonden aan enige leverancier) en onze jarenlange ervaring in de CRM-markt. De hieronder getoonde weergave illustreert de pros en cons van SUGARCRM Platform op hoofdlijnen.
Figuur 1: Sterkte-zwakte analyse van de leverancier SugarCRM CRM & Klantinteractie. Je kunt maximaal 100% in de wacht slepen. Bron: de CRM & Klantinteractie Guide 2024. Heb je behoefte aan extra informatie over de onderzoeksverantwoording? Klik hier om deze kopersgids te downloaden.
De SugarCRM-analyse is mogelijk gemaakt door big data te onderscheppen en die vervolgens diepgaand te analyseren. Meer dan 235 documenten zijn geanalyseerd voor deze leverancier. Hierbij hebben zowel algoritmes als de materiedeskundigheid van een CRM-adviseur op het terrein van CRM & Klantinteractie een doorslaggevende rol gespeeld bij het tot stand komen van de finale resultaten.SugarCRM in onze CRM & Klantinteractie Guide 2024 In onze 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie Guide hebben we alle ins en outs van SugarCRM voor je verzameld. Je krijgt toegang tot honderden (kortere) trainingen, tech talks, colleges, demo’s, tutorials, enzovoorts en beschikt altijd over het laatste CRM-nieuws. Daarnaast begeleidt deze gids jouw in het verder ontwikkelen van je kennis over CRM & Klantinteractie.
SugarCRM en het complete CRM & Klantinteractie productportfolio
De softwareonderneming SugarCRM voert (minimaal) 2 producten in de sfeer van CRM & Klantinteractie. Op volgorde van relevantie rangschikken en beschrijven we de producten hieronder:
Wat is SUGARCRM Platform?
Onder deze kop geven we een beschrijving van SUGARCRM Platform, inclusief de belangrijkste kenmerken en eventuele gerelateerde producten. Deze productgroep bestaat uit Sugarcrm One. SUGARCRM Platform kenmerkt zich onder andere door de volgende features:
- accountbeheer
- alles-in-één marketingautomatisering
- app marktplaats
- automatiseringsplatform
- klantenservice
- klantrelatiebeheer
- marketingautomatisering
- marketingautomatiseringplatform
- verkoopautomatisering
Wil je het fijne weten van alle features (100+) van SUGARCRM Platform? Bestel dan hier de CRM & Klantinteractie Guide™ 2024.
Wil je een SUGARCRM Platform specialist inhuren?
Wil je een SUGARCRM Platform ontwikkelaar inhuren die de SUGARCRM Platform-software door en door kent en een CRM-toepassing succesvol kan implementeren? Onze specialisten zijn je graag van dienst. SUGARCRM Platform ontwikkelaars in dienst nemen is niet altijd opportuun. Laat hier een bericht achter en we onderzoeken voor jou de businesskansen.
Wat is Sugarcrm One?
In deze paragraaf beschrijven we de belangrijkste features van Sugarcrm One, inclusief de belangrijkste kenmerken en eventuele gerelateerde producten. De Sugarcrm One-software kenmerkt zich onder andere door de volgende functionaliteiten:
- klantenservice
- klantrelatiebeheer
- leads beheren
- verkoopmanagement
Ben je benieuwd naar alle functionaliteiten (100+) van Sugarcrm One? Open dan hier de CRM & Klantinteractie Guide™ 2024.
SUGARCRM Platform-tools en de versiehistorie
Over de tijd heen zien we bij SugarCRM een stabiele tendens met betrekking tot CRM & Klantinteractie-functionaliteit.
Van SugarCRM CRM & Klantinteractie hebben we de laatste updates beoordeeld van haar complete productportfolio. Voor zover wij kunnen beoordelen werkt SugarCRM niet met een herkenbare versienummering.
Wat zijn de licentiekosten van Sugarcrm One?
Het is lastig om precies te bepalen wat een licentie van Sugarcrm One kost omdat dit afhankelijk is van het land, het aantal gebruikers (denk ook aan de hoeveelheid CPU’s bij serverversies), de connectoren naar databronnen en op welke moment in het jaar je een offerte aanvraagt. En voor het einde van een fiscaal kwartaal van SugarCRM kun je mogelijk een behoorlijke korting tegemoet zien. Als onderdeel van een cloud-first-strategie is het logisch om de software in de cloud te draaien. Vaak betaal je dan alleen voor wat je aan resources verbruikt. De aanschafkosten van Sugarcrm One zijn misschien niet de allergrootste kostenpost, maar de kosten voor onderhoud en support drukken wel jaarlijks op je begroting.
Wat maakt SugarCRM CRM & Klantinteractie onderscheidend
In onze studie zien we dat SugarCRM op het terrein van CRM & Klantinteractie software een aantal specifieke eigenschappen kent die onderscheidend naar voren komen in ons onderzoek. Dit maakt SUGARCRM Platform min of meer uniek: alles-in-één marketingautomatisering, marketingautomatiseringplatform, offertebeheer, pijplijngrafiek en hot lead.
De voor- en nadelen van SUGARCRM Platform
Figuur 8: Word cloud van de plus- & minpunten van SugarCRM CRM & Klantinteractie
In de volgende alinea’s vermelden we alle voor- en nadelen van SugarCRM CRM & Klantinteractie, Sugarcrm One, et cetera. De opsomming in de volgende alinea’s is aan verandering onderhevig, want: SugarCRM kan momenteel werken aan het verbeteren van bestaande en het ontwikkelen van functionaliteit die de hiaten in het productportfolio dicht (zoals ondersteuning voor field service management, ticketing systeem, contactbeheer, documentbeheer, e-commerce, infrastructuur, helpdesk, complete tasks, klantenservicebeheer en kleine bedrijven). Bovendien kan de documentatie achterlopen op de actualiteit.
Deel hier je ervaring met SugarCRM CRM & Klantinteractie
Laat hier een beoordeling achter over SugarCRM CRM & Klantinteractie. Je observaties kunnen dan meegenomen worden bij een nog objectievere beoordeling van de scores van SUGARCRM Platform.
1. SugarCRM Rapportage
Het bedrijf doet het in ons objectieve CRM & Klantinteractie-onderzoek goed op het onderdeel ‘Rapportage’, gegeven dat ze hierop 79% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: CRM-analyse, geavanceerde rapportage en verkoopdashboards. In totaal onderzochten we 11 features binnen deze discipline. Wil je de diepte in met het onderwerp Rapportage? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Studie 2024.
2. SugarCRM Automatiseringsplatform
Het bedrijf scoort in ons 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie onderzoek goed op het onderdeel ‘Automatiseringsplatform’ met een score van 78%. We hebben de volgende selectiecriteria gehanteerd: low-code, marketingautomatisering en no-code. We hebben daarbij het volgende product geanalyseerd: SUGARCRM Platform. In totaal onderzochten we 28 features binnen deze discipline. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Automatiseringsplatform? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide.
3. SugarCRM Leadmanagement
Het bedrijf scoort in ons onderzoek goed op het onderwerp ‘Leadmanagement’. Het bedrijf scoort op dit onderwerp 75%. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: leadgeneratie, leadconversie en leadkwalificatie. In totaal onderzochten we 12 criteria in deze categorie. Ben je enthousiast over het onderwerp Leadmanagement? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids 2024.
4. SugarCRM Infrastructuur
SugarCRM scoort in onze recent geactualiseerde, onafhankelijke CRM & Klantinteractie studie goed op het thema ‘Infrastructuur’ met een score van 73%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: on-premises, e-mailintegratie, documentbeheer en master data management. In totaal onderzochten we 56 criteria binnen deze sectie. Wil je de diepte in met het onderwerp Infrastructuur? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide.
5. SugarCRM Campagnemanagement
De leverancier SugarCRM doet het, in vergelijking met andere leveranciers, in ons objectieve CRM & Klantinteractie-onderzoek goed op het onderwerp ‘Campagnemanagement’, gegeven dat ze hierop 72% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: e-mailmarketing, e-mailcampaignes, druppelcampagnes, direct marketing en plan campaignes. In totaal onderzochten we 25 features binnen deze discipline. Ben je enthousiast over het onderwerp Campagnemanagement? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide 2024.
6. SugarCRM Klantrelatiebeheer
SugarCRM scoort in ons objectieve CRM & Klantinteractie-onderzoek goed op het onderwerp ‘Klantrelatiebeheer’ met een score van 69%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: search, klantinteracties en B2C. In totaal onderzochten we 25 criteria binnen deze sectie. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Klantrelatiebeheer? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide 2024.
7. SugarCRM Klantgegevens
SugarCRM doet het in ons onderzoek goed op het onderwerp ‘Klantgegevens’, gegeven dat ze hierop 64% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: aangepast velden, afspraak, platform klantgegevens en klantinformatie. In totaal onderzochten we 45 criteria in deze categorie. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Klantgegevens? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Studie 2024.
8. SugarCRM Verkoopmanagement
SugarCRM doet het in ons 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie onderzoek goed op het onderdeel ‘Verkoopmanagement’ met een score van 60%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: e-commerce, opportunity management, klantreizen, klantloyaliteitsmanagement, goal management, verkooporderbeheer en offertebeheer. In totaal onderzochten we 51 criteria in deze categorie. Wil je de diepte in met het onderwerp Verkoopmanagement? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide 2024.
9. SugarCRM Gegevenskwaliteit
Het bedrijf doet het in ons 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie onderzoek goed op het onderwerp ‘Gegevenskwaliteit’, gegeven dat ze hierop 50% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: dubbele records samenvoegen, gegevensopschoning en duplicate search. In totaal onderzochten we 16 features binnen deze discipline. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Gegevenskwaliteit? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids.
10. SugarCRM Task Management
SugarCRM scoort in ons onafhankelijke CRM & Klantinteractie-onderzoek matig op het thema ‘Task Management’ met een score van 39%. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: complete tasks, automate routine tasks, automate tasks en automated task. In totaal onderzochten we 13 criteria in deze categorie. Ben je enthousiast over het onderwerp Task Management? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids 2024.
11. SugarCRM Klantenservicebeheer
De leverancier SugarCRM scoort in ons onderzoek matig op het thema ‘Klantenservicebeheer’ met een score van 32%. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: klantenservice, helpdesk en casemanagement. In totaal onderzochten we 9 criteria binnen deze sectie. Wil je de diepte in met het onderwerp Klantenservicebeheer? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids 2024.
Meer weten? Bestel dan hier de CRM & Klantinteractie Guide™ 2024
In welke branches is SugarCRM CRM & Klantinteractie het meest actief?
In ons objectieve CRM & Klantinteractie-onderzoek hebben we ook gekeken in welke branches een leverancier actief is. Dit zijn de branches waar SugarCRM frequent wordt gebruikt: bankieren, onderwijs, overheden, insurance, manufacturing, public sector en telecom.
SugarCRM software wordt het meest gebruikt door…
De CRM & Klantinteractie-software van SugarCRM wordt het vaakst genoemd in combinatie met de volgende functies: business development, marketingteams en service agents.
Trainingen en incompany-opleidingen SugarCRM CRM & Klantinteractie
De docenten van Passionned Group geven diverse opleidingen en cursussen op het gebied van CRM & Klantinteractie maar kunnen ook specifieke SugarCRM trainingen verzorgen, bijvoorbeeld als incompany. Denk hierbij dan aan de volgende software: Sugarcrm One. Uiteraard wordt zo’n training omlijst met het gedachtegoed van de intelligente, datagedreven organisatie.
Tot slot: SUGARCRM Platform scoort goed
SugarCRM heeft een compact productportfolio waarmee het goed scoort in ons CRM & Klantinteractie-onderzoek. SugarCRM CRM & Klantinteractie innoveert (bij benadering) met een gemiddeld tempo van minder dan 5 features per jaar, is (vooralsnog) actief in veel verschillende sectoren en heeft zich het best ontwikkeld in rapportage.